Ro- og kajakkurser

Hvis du ikke er en erfaren roer, skal du på et ro- eller kajakkursus, inden du får lov til at deltage i klubbens almindelige ro-aktiviteter.

Rokurset til inriggerroning koster 200 kr. for nye medlemmer, og tur- og havkajakkurset koster 1000 kr. for nyindmeldte.

Datoerne for ro- og kajakkurserne slås op her på hjemmesiden og noteres på din indmeldelsesblanket, som du også finder her på hjemmesiden. Find datoer for ro- og kajakkurser her.

Når du har gennemgået kurset, bliver du frigivet med roret til inriggere eller til tur- eller havkajak.

Hvis du har spørgsmål kan du kontakte instruktionschefen på mail instruktion@roklubbenskjold.dk (inriggerroning) og kajakchefen på mail kajakchef@roklubbenskjold.dk (kajakroning).

Når først du har fået lidt erfaring med roningen har du mange muligheder for at videreuddanne dig.

Klubben afholder selv styrmandskurser, hvor du lærer at styre båden, og have ansvaret for besætning og båd.

Dansk Forening for Rosport afholder endvidere en del kurser omkring inriggerbådene:

• langtursstyrmand
  • klubtræner, modul A
  • klubtræner, modul B
  • motionstræner
  • klubtræner, modul C
  • klubtræner, modul D.

Hvis du har lyst kan du fortsætte herefter med en diplomtræneruddannelse, der er kompetencegivende udenfor roklubben.

Mulighederne er mange, og det er gratis at deltage på kurser via roklubben. Har du fået mod på uddannelse, så kontakt rochefen (rochef@roklubbenskjold.dk).