Program for VINTERSÆSONEN 2023-24

Aktiviteterne starter efter standerstrygningen dvs. mandag 30. oktober 2023 OBS! Svømning starter allerede 24.10.23

SVØMNING – ved Michael i Hillerødgade Svømmehal. Start allerede tirsdag 24. oktober 2023.
TIRSDAG kl. 18.30 – 20.00 Primært URO’er fra kl. 18.30 – 19.15 og Voksne fra kl. 19.15 – 20.00
Hillerødgade bad og hal, Sandbjerggade 35, 2200 København N.
De første tre kvarter får ungdomsroerne undervisning, og de sidste tre kvarter kan alle andre træne teknik med læreren eller svømme efter eget hoved.
Michael er tidligere konkurrencesvømmer, og kan undervise i de forskellige svømmestilarter også butterfly. Han giver gerne et fif eller to, hvis du f.eks. gerne vil mere “glid” i vandet, eller vil forbedre dit svømmetag.
Hvis du vil tage den årlige svømmeprøve så sig til Michael, at du enten vil tage en 300 m eller en 800 m svømmeprøve.
Ved indgangen skal du sige, at du kommer fra Skjold – for at komme gratis ind. Husk dit medlemsnummer. Skal angives på deltagerliste hos Michael.

GYMNASTIK primært 60+, men alle er velkomne og RO-SPINNING/e-roning 60+ før eller efter
MANDAG 2 lektioner 10 – 10.45 og 10.50 – 11.35. Der er to hold der skifter med hhv. gymnastik og rospinning

GYMNASTIK primært 60+, men alle er velkomne og RO-SPINNING/e-roning 60+ med instruktør
ONSDAG 2 lektioner 10 – 10.45 og 10.50 – 11.35. Der er to hold der skifter med hhv. gymnastik og rospinning
Til musik arbejder vi kroppen igennem med bevægeligheds- og muskeltræning, hvor vi bl.a. bruger redskaber.
Der vil være balancetræning og altid stræk af krop til slut.
Hvis der er plads i ergometerne kan du evt. træne i dem før eller efter timen med Nina.

PILATES MANDAG kl. 17.30 – 19.00
Mulighed for rospinning inden pilates kl. 16.30 – se evt. Rokort.dk
Pilates er en træningsform, hvor der er fokus på holdning, vejrtrækning og kvalitet i øvelserne. Vi arbejder primært liggende, og øvelserne foregår i et langsomt og glidende tempo.
Pilatestræning øger smidighed, styrke og kropsbevidsthed, og kan være med til at forebygge og evt. afhjælpe skader. I træningen indgår bl.a. flexbånd.

STYRKE, MOTION og KONDITION/EFFEKTIV TRÆNING (Tidl. cirkeltræning) –
TORSDAG kl.17.00 – 18.30 med Sandra i salen og hvis vejret tillader – udendørs
Træning af hele kroppen med cirkeltræning og glade rytmer. Vi får pulsen op, mens vi styrker kroppen både med dens egen vægt, men også med diverse redskaber så som bolde, håndvægte, elastikker mm.
Vi slutter af med mave- og rygtræning samt udstrækning. Alle kan deltage, da hver øvelse tilpasses den enkeltes form og styrke.

SMART træningFREDAG kl. 10 – 11 i perioden 3. november 2023 – 3. februar 2024 m. Inge og Lone som instruktører
Lette øvelser for hjernen og balancen med fokus på koordination, hukommelse, opmærksomhed og alt som gør, at hjernen kommer på ny og
anderledes arbejde. Mulighed for at sidde ned til nogle øvelser. Du bliver ikke forpustet eller svedt, men vi griner helt sikkert rigtig meget!

TRÆNING i ergometer. Brug individuel e-roning i romaskinerne og ellers evt. fælles træningstider og tilmelding på Rokort.dk

TRÆNING i træningslokale: Kan altid bruges individuelt døgnet rundt