Program for VINTERSÆSONEN 2021-22

Mandag:
YOGA kl. 17.30- 19.00

Tirsdag:
GYMNASTIK kl. 10.00 og kl. 10.50

SVØMNING Hillerødgade Bad og Hal kl. 18.30 – 20.00.

Onsdag:
GYMNASTIK kl. 10.00 og kl. 10.50

PILATES – kl. 17.30 – 19.00

Torsdag:
EFFEKTIV TRÆNING – kl. 17.30 – 19.00

Herudover kommer der:
ERGOMETERTRÆNING
Fælles træningstider vil blive slået op på FB og Rokort.

 KLUBAFTEN – ZUMBA med Lazara. Ingen tilmelding evt. fællesspisning. 19.11.21, 7.1.22 og 4.2.22. Uddybende opslag følger. sonen.

Lidt mere om aktiviteterne:

YOGA

Mandag kl. 17.30 – 19.00 med Maria Sita Simonsen
Maria underviser i den klassiske og mest udbredte form for yoga: Hatha yoga. Det er en yogaretning, hvor du kan opnå balance mellem krop og sind gennem åndedrætsøvelser og fysiske yogastillinger. Der arbejdes på måtter og øvelserne udføres som regel i et roligt tempo med pauser mellem stillingerne. Hatha yoga er godt både for begyndere og øvede.

Første gang er mandag d. 1. november.

GYMNASTIK

Tirsdag kl. 10.00 (45 min) 10.50 (45 min) med Nina Rud Hansen
Til musik arbejder vi kroppen igennem med bevægeligheds- og muskeltræning, hvor vi bl.a. bruger redskaber.
Der vil være balancetræning og altid stræk af krop til slut.
Hvis der er plads i ergometerne kan du evt. træne i dem før eller efter timen med Nina.

Første gang er tirsdag d. 2. november.

SVØMNING

Tirsdag kl. 18.30 – 20.00 med Michael Skovby Thingsgaard.
I Hillerødgade bad og hal, Sandbjerggade 35, 2200 Købnhavn N.
De første tre kvarter får ungdomsroerne undervisning, og de sidste tre kvarter kan alle andre træne teknik med læreren eller svømme efter eget hoved.
Michael er tidligere konkurrencesvømmer, og kan undervise i de forskellige svømmestilarter også butterfly. Han giver gerne et fif eller to, hvis du f.eks. gerne vil mere “glid” i vandet, eller vil forbedre dit svømmetag.
Hvis du vil tage den årlige svømmeprøve så sig til Michael, at du enten vil tage en 300 m eller en 800 m svømmeprøve.
Ved indgangen skal du sige, at du kommer fra Skjold – for at komme gratis ind.

Første gang er tirsdag. d. 26. oktober.

GYMNASTIK

Onsdag kl. 10.00 (45 min) 10.50 (45 min) med Nina Rud Hansen
Til musik arbejder vi kroppen igennem med bevægeligheds- og muskeltræning, hvor vi bl.a. bruger redskaber.
Der vil være balancetræning og altid stræk af krop til slut.
Hvis der er plads i ergometerne kan du evt. træne i dem før eller efter timen med Nina.
Første gang er onsdag d. 3. november.

PILATES

Onsdag kl. 17.30 – 19.00 med Maria Sita Simonsen.
Pilates er en træningsform, hvor der er fokus på holdning, vejrtrækning og kvalitet i øvelserne. Vi arbejder primært liggende, og øvelserne foregår i et langsomt og glidende tempo.
Pilatestræning øger smidighed, styrke og kropsbevidsthed, og kan være med til at forebygge og evt. afhjælpe skader. I træningen indgår bl.a. flexbånd.

Første gang er onsdag den 3. november.

EFFEKTIV TRÆNING

Torsdag kl. 17.30 – 19.00 med Sandra Rasmussen.

Træning af hele kroppen med cirkeltræning og glade rytmer. Vi får pulsen op, mens vi styrker kroppen både med dens egen vægt, men også med diverse redskaber så som bolde, håndvægte, elastikker mm.
Vi slutter af med mave- og rygtræning samt udstrækning. Alle kan deltage, da hver øvelse tilpasses den enkeltes form og styrke.

Første gang er torsdag d. 4. november.

ERGOMETERTRÆNING

Arrangeres løbende igennem hele vintersæsonen alle ugens dage – også i weekenden.

Hold øje med rokort.dk og meld dig på. Alle kan deltage.

Vi håber at kunne oprette en fast plan med frivillige instruktører.

KLUBAFTEN-ZUMBA

Med Lazara fredag d. 19. november, 7. januar 22 og 4. februar 22 – vil blive slået op i løbet af sæsonen.